sobota, 29 sierpnia 2015

Maca

Kiedy byłam mała i jeździłam na wakacje do prababci, maca była wielką atrakcją dla wszystkich dzieci. Piekliśmy ją na starym piecu z fajerkami, zawsze przy okazji przygotowywania domowego makaronu. 
W miejskich warunkach, bez pieca, też da się ją bez problemu przygotować. Wystarczy płat ciasta makaronowego lub, jak w tym przypadku, pierogowego i sucha, dobrze rozgrzana patelnia. 
Można macę wykorzystać do przyrządzenia kanapek, zjeść ją, maczając w dipie, albo taką po prostu - na sucho. 


Składniki:
150g mąki
spora szczypta soli
1/2 szklanki wrzątku
1 łyżka oleju

Zmieszaj mąkę z solą, zalej wrzątkiem, dodaj olej. Bardzo dokładnie wyrób ciasto - powinno być miękkie i elastyczne. Rozwałkuj ciasto na płat o grubości 1-2mm, potnij na grube pasy i smaż na dobrze rozgrzanej, suchej patelni przez minutę z każdej strony.

2 komentarze:

  1. takie domowe najlepsze!

    zachęcam do wzięcia udziału w konkursie! http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/08/konkurs-pozegnanie-wakacji-z-owocowym.html

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...