środa, 11 marca 2015

Dżem jabłkowy z cynamonem

Dżem na kanapkę, do naleśników, racuchów, do wyjadania łyżeczką. Prawie bez cukru, a słodki. Pachnący cynamonem i wspomnieniem dzieciństwa.


Składniki na 2 nieduże słoiczki:
4 duże jabłka
2 łyżki cukru trzcinowego
1/2 łyżki cynamonu

Jabłka obierz, pokrój w kostkę, umieść w garnku, zasyp cukrem i cynamonem, dokładnie wymieszaj, przykryj pokrywką i gotuj na maleńkim ogniu przez godzinę, od czasu do czasu mieszając. Gorący dżem przełóż do słoików, słoiki starannie zakręć, postaw do góry dnem i poczekaj, aż całkowicie wystygną.

6 komentarzy:

  1. Ile taki dżemik można przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojecia. Jeszcze sie nie zdarzylo, zeby ktorykolwiek dzem u mnie przetrwal dluzej niz tydzien ;)

      Usuń
    2. Myślę, że można je spokojnie zapasteryzować - wtedy na pewno wytrzymają dłużej ;)

      Usuń
    3. Teoretycznie zapewne tak. :D Tylko dopóki nie mam gdzie ich składować (piwnica po przeprowadzce jeszcze nieogarnięta), nie robię zapasów, wszystko zjadam niemal na bieżąco :)

      Usuń
  2. Wygląda pysznie. Można jednak użyć innego słodzika zamiast cukru? Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No, fajnie jest.
    Na Święta zostawiła nas o dżemie.
    To dopiero będą wypasione Święta!

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...