piątek, 6 marca 2015

Czekoladowy dżem z daktyli

Jest piątek, godzina stosunkowo wczesna, a mama zmierza do mnie na śniadanie. Przyniesie świeże bułki, zrobię herbatę i będziemy gadać o mniej lub bardziej ważnych sprawach. 
Jak tylko wstałam, pomyślałam, że zrobię dla mamy dżem. Wyszperałam z zapasów daktyle i ugotowałam z 4 łyżkami kakao. Jest przepyszny.


Składniki na 2 nieduże słoiczki:
250g suszonych daktyli
1 szklanka wody
4 łyżki kakao
1/4 łyżeczki soli
1/4 łyżeczki chilli

Wszystkie składniki umieść w garnku i gotuj na maleńkim ogniu przez 30 minut. Po tym czasie wszystko energicznie wymieszaj. Gotowy, gorący krem włóż do słoiczków, dobrze zakręć, postaw słoiki do góry dnem i poczekaj, aż całkowicie wystygną.

6 komentarzy:

  1. kocham daktyle także ten dżem idealnie trafia w moje kubki smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię taki krem na chleb albo do naleśników <3

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny, idealny dodatek to deserów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham daktyle! Dżem z nich to musi być świetna sprawa, do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...