środa, 7 stycznia 2015

Błyskawiczna zupa krem z ciecierzycy i papryki

W ramach testowania nowego urządzenia kuchennego w postaci blendera przyrządziłam dziś błyskawiczną zupę krem z ciecierzycy i żółtej papryki. Nie wymaga ona wielu składników, a czas przygotowania (jeśli ma się już ugotowaną ciecierzycę lub ciecierzycę z puszki) nie przekracza 10 minut.
W sam raz na pierwszy dzień pracy po dłuższej przerwie :)



Składniki na 2 porcje:
1/2 szklanki suchej ciecierzycy (lub 1 puszka tejże)
1 żółta papryka
4 ząbki czosnku
sól i pieprz
chilli do posypania na talerzu

Jeśli używasz suchej ciecierzycy, namocz ją na noc, a rano ugotuj do miękkości (około 60 minut), a następnie ją odcedź. Jeśli używasz ciecierzycy z puszki, odcedź ją. Ciecierzycę, paprykę i czosnek zblenduj z dodatkiem szklanki wody na gładką zupę. W razie, gdyby była za gęsta, dolej jeszcze pół szklanki wody. Zupę dopraw do smaku solą i pieprzem, a następnie ją podgrzej. Podawaj z odrobiną chilli.

11 komentarzy:

  1. Czyżby to był pierwszy przepis z serii weganizm za 5 zł? Czekam na takie przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Błyskawiczne przepisy są cudowne, zwłaszcza, że sesja się zbliża, proszę więcej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przetestowałam, choć podeszłam początkowo nieufnie do połączenia żółtej papryki z ciecierzycą ;) I co? Słoneczna żółć aż bije z garnka, chili podbija bukiet. Zupa syci, grzeje i rozwesela :)))) Idealna na taki dzień jak dziś !

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, jakie to proste:) Na pewno spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super proste! W sam raz na ten zabiegany styczeń <3

    OdpowiedzUsuń
  6. witam, mam pytanie dostąłam mąkę z tapioki w prezencie i teraz zastanawiam sie co to jest :D czy mogę używać takiej mąki do moich kochanych naleśników? czy to ogolnie moge uzywac jak zwyklą mąkę? proszę mi tutaj odpowiedzieć bede wdzięczna? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka z tapioki działa bardzo podobnie do mąki ziemniaczanej. Można ich używać zamiennie. :)

      Usuń
  7. Witam, chciałabym sie dowiedziec, czy do powyższego przepisu dodaje gotowaną czy surową paprykę?

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...