niedziela, 4 stycznia 2015

Burgery szpinakowe

Przyjmuję ostatnio w mieszkaniu sporo gości, bo każdy chce zobaczyć moje nowe ściany. I choć jest tu jeszcze surowo, choć warunki, miejscami, są studenckie, to chyba się podoba.
Mogę się w końcu wyżyć kulinarnie i wykarmić przybyszów, którzy potem leżą z brzuchami do góry i jęczą, że ojezujakiedobre! Wczoraj były burgery szpinakowe, które, z dodatkiem hummusu, ajwaru, sosu chilli, sałaty i pomidora w przypieczonej grahamce miotą. Gość też wymiótł.


 

Składniki na 12-15 sztuk:
1 szklanka kaszy jaglanej
1 łyżka oleju
1 duża cebula
6 ząbków czosnku
8 pieczarek
300g świeżego szpinaku
1/3 łyżeczki chilli
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej 
sól i pieprz

Kaszę przepłucz najpierw zimną, potem gorącą wodą, umieść w garnku, zalej dwiema szklankami wrzątku, przykryj pokrywką i gotuj na małym ogniu przez 20 minut, nie mieszając. 
W garnku rozgrzej olej i podsmaż na nim pokrojoną w kostkę cebulę i posiekany czosnek. Po 2-3 minutach dodaj pieczarki pokrojone w kostkę i umyty szpinak. Wszystko wymieszaj, przykryj pokrywką i duś na małym ogniu aż szpinak zmaleje. Wtedy dopraw warzywa chilli, gałką, solą i pieprzem i wymieszaj z ugotowaną kaszą. Z gotowej masy uformuj kotlety, ułóż je na blaszce wyłożonej papierełem i piecz przez 30-35 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.



7 komentarzy:

  1. Fajny przpeis ;) Z czym je podałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z sałatą i ziemniaczanymi kuleczkami. :)

      Usuń
  2. Wyglądają przepysznie, szybko i prosto, czyli wszystko czego mi trzeba ;) a te kuleczki obok burgerów to co to takiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są to ziemniaczane, pieczone kuleczki, na które przepis umieszczę tu niebawem. Miał być dziś, ale wszystkie zjedliśmy i nie było jak zrobić zdjęcia :D

      Usuń
    2. Ojacie czekam więc! zajadam się kotletami ziemniaczanymi w Vedze dobrze by było móc zrobić coś takiego samemu ;)

      Usuń
  3. Wyglądają cudnie !! Z kaszy jaglanej wszystko wychodzi super :) Też bardzo często robię różne wege kotleciki :) Ze szpinakiem nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas dziś były kotlety jaglano-marchewkowe, ale patrząc na te Twoje myślę, ze w najbliższym czasie będą także u nas jaglano-szpinakowe :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...