środa, 31 grudnia 2014

Ciasteczka mocno sezamowe

W nowej kuchni mam nowy piekarnik, z którym się nadal poznajemy. Ma to stworzenie trzy przyciski i dwa pokrętła, których możliwości jeszcze nie ogarniam (bo kto by sięgał po instrukcję obsługi), ale umiem ustawić tak, żeby upiekły się ciasteczka. Nie jest źle.
Te dziś przygotowane są mocno sezamowe, można powiedzieć, że chałwowe. Pyszne, kruche, z cytrynową nutą. 



Składniki na 24 ciastka:
1/2 szklanki tahini
1/2 szklanki cukru trzcinowego
1 łyżeczka cukru waniliowego lub ekstraktu waniliowego
skórka starta z 1 cytryny
sok z 1 cytryny
1 szklanka mąki pełnoziarnistej
2 łyżki mąki kukurydzianej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
5 łyżek sezamu białego, czarnego lub mieszanego
2-5 łyżek mleka sojowego

W dużej misce utrzyj tahinę, cukier trzcinowy, cukier waniliowy i skórkę z cytryny. Dodaj sok z cytryny, mąkę pełnoziarnistą i kukurydzianą, proszek do pieczenia, sól i sezam. Wyrób wszystko ręcznie. Ciasto powinno dać się uformować w kulę. Jeśli jest za suche, dodawaj stopniowo po łyżce mleka sojowego aż składniki się dobrze zlepią. 
Z gotowej masy formuj okrągłe ciastka. Układaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz przez 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Po wyciągnięciu z pieca zostaw je w spokoju do całkowitego wystudzenia.

2 komentarze:

  1. pyszne ciasteczka, z chęcią spróbowałabym jedno!

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mnie! Jestem zakochana w tahini <3

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...