środa, 23 kwietnia 2014

Włoska sałatka z ciecierzycą

Wczoraj wieczorem oglądałam zdjęcia z Rzymu i zatęskniłam. 
Zrobiłam sobie więc dzisiaj włoską sałatkę z makaronem i ciecierzycą. Zjadłam ją na śniadanie. I na drugie. I na przedobiad.



Składniki na 3-4 porcje
2/3 szklanki suchej ciecierzycy (lub 1 puszka odsączonej)
1 szklanka makaronu w ulubionym, sałatkowym kształcie
10 suszonych pomidorów (nie w oleju)
1/2 czerwonej papryki
5 oliwek
1 ząbek czosnku
garść świeżej bazylii
garść świeżego oregano
sok z 1/2 cytryny
sól i pieprz

Ciecierzycę namocz na noc, a następnie ugotuj ją do miękkości (około 60 minut) w lekko osolonej wodzie. Jeśli używasz ciecierzycy z puszki, wystarczy, że ją odsączysz na sitku. Makaron ugotuj według wskazówek na opakowaniu. Suszone pomidory umieść w miseczce, zalej ciepłą wodą i poczekaj aż namiękną. Wtedy wyjmij je z wody. Pomidory i paprykę pokrój w drobną kostkę, oliwki - w plasterki, czosnek i zioła posiekaj. W dużej misce wymieszaj wszystkie składniki, doprawiając sałatkę solą i pieprzem według uznania.

5 komentarzy:

  1. Jak długo można jeść; "Włoska sałatka z ciecierzycą"?

    OdpowiedzUsuń
  2. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Im bardziej tu zaglądam tym bardziej tu nic nowego nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Jerzy, jeszcze będzie. Obiecuję.

      Usuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...