środa, 2 kwietnia 2014

Kotlety z zielonej soczewicy

Na początku kwietnia krótko i na temat, bo czas przyspieszył i nie mam go za dużo. Praca, druga praca, trzecia praca, konkursy, festiwale i audycje, za chwilę koniec semestru, życiowe zmiany i studia na finiszu. 
Oby wszystko szło gładko.
Dziś typowy, polski obiad: kotlet, ziemniaki i surówka. 



Składniki na 10 dużych kotletów:
1 szklanka kaszy jaglnej
3/4 szklanki zielonej soczewicy
1 cebula
4 ząbki czosnku
1 pomidor
4 łyżki sosu sojowego
2 łyżki płatków drożdżowych
1/2 łyżeczki chilli
4 łyżki słonecznika
sól i pieprz

Kaszę jaglaną przepłucz najpierw w zimnej, potem w gorącej wodzie, przesyp do garnka, zalej dwiema szklankami wrzątku, przykryj pokrywką i gotuj na maleńkim ogniu, nie mieszając, przez 20 minut. 
Do drugiego garnka wsyp soczewicę, zalej 2 szklankami wrzątku i gotuj na małym ogniu przez 20 minut.
Cebulę, czosnek, pomidor, sos sojowy, płatki drożdżowe i chilli umieść w blenderze i zmiksuj na papkę. Ugotowaną kaszę, ugotowaną soczewicę, zmiksowaną pomidorową papkę i słonecznik dokładnie wymieszaj, dopraw solą i pieprzem. 
Z gotowej masy uformuj 10 kotletów, ułóż je na blaszce wyłożonej papierem i piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30 minut. Po tym czasie delikatnie przewróć kotlety na drugą stronę i piecz przez kolejne 15 minut.

14 komentarzy:

  1. Witaj.

    Ja też od dłuższego czasu używam mąk grubo ziarnistych i produktów z nich zrobionych, ale znalazłem coś takiego:

    http://www.youtube.com/watch?v=meECoNcEqEc

    Sądzę, że jest to warte przemyślenia.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, Panie Jerzy. Miło mi Pana znów tu widzieć. :)
      Obejrzałam filmik, który mi Pan przesłał. Wysłuchałam uważnie, co pan Marcin miał do powiedzenia i, szczerze mówiąc, nie widzę tu niczego, co jest warte przemyślenia. Żyję w rodzinie obciążonej wysokim ryzykiem cukrzycy, które jest spowodowane bardzo złymi nawykami żywieniowymi. Nie zamierzam podzielić losu moich krewnych, dlatego biała mąka odpada.
      Pozdrawiam bardzo serdecznie i do zobaczenia w komentarzach, mam nadzieję. :)

      Usuń
  2. zakupiłam dziś skłaniki i zonk... zamiast soczewicy, kupiłam ciecierzycę. nada się?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nada się, tylko ciecierzycę trzeba namoczyć (przez noc), a potem gotować przez 60 minut :)

      Usuń
  3. Czy płatki drożdżowe są konieczne?
    Pozdrawiam,
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płatki drożdżowe nie są konieczne, choć z nimi kotlety mi bardziej smakują. :)

      Usuń
    2. Uff to dobrze, bo nie mam, a na 99% będę dziś te kotleciki robić :)
      Dziękuję za przepis :)
      G.

      Usuń
  4. No nie... Na fotce piekne, zwarte kotlety, a mi wyszly rozsypane jak farsz do golabkow :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... Trudno mi cokolwiek doradzić. Robiłam te kotlety kilka razy (za każdym razem tak samo) i zawsze wychodziły zwarte i kształtne. Może następnym razem spróbuj je mocniej "ugnieść" podczas formowania i naprawdę delikatnie potraktować, kiedy będziesz je przewracać. :)

      Usuń
  5. Znam ten typ kotletów bo robię podobne do hamburgerów - z soczewicy, ciecierzycy, fasoli ale co najbardziej mnie zaintrygowało to 3 część dania na talerzu, pomijając kotlety i sałatkę :) Cóż to takiego? OLA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są to prażuchy :) Przepis tu: http://feed-me-and-then-become-my-friend.blogspot.com/2014/03/prazuchy-mojej-prababci.html

      Usuń
  6. Rewelacyjne są! Upiekłam z odrobinę zmienionego przepisu na jutro na obiad (właściwie na kilka dni :P) i nie mogłam się powstrzymać, żeby nie zjeść jednego. Pycha! Tanio, zdrowo, prosto i konkretnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Twoje kotlety ta wersja posmakowała nawet tym mięsożernym znajomym :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...