środa, 12 marca 2014

Kotlety z kaszy jaglanej i fasoli

Kasza jaglana jest wdzięczną podstawą wegańskich kotletów. Pasuje niemal do wszystkiego, idealnie skleja wszystkie składniki, jest smaczna i zdrowa, a pieczone kotlety nie rozpadają się przy przewracaniu.
Dzisiaj proponuję wersję z fasolą.




Składniki na 12 dużych kotletów:
1 szklanka kaszy jaglanej
1 puszka czerwonej fasoli
1 puszka białej fasoli
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki słonecznika
2 łyżki siemienia lnianego
1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka chilli
4 łyżki sosu sojowego

Kaszę wypłucz najpierw zimną, potem gorącą wodą, umieść w niewielkim garnku o grubym dnie, zalej dwiema szklankami wrzątku, przykryj pokrywką i gotuj przez 20 minut, nie mieszając, na malutkim ogniu. Do miski wrzuć odsączoną fasolę czerwoną i białą, rozgnieć je lekko tłuczkiem do ziemniaków. Dodaj pokrojoną w drobną kostkę cebulę, zmiażdżone ząbki czosnku, słonecznik, siemię i przyprawy. Wszystkie składniki (z ugotowaną kaszą włącznie) dokładnie wymieszaj i zostaw w spokoju na godzinę. Po tym czasie uformuj kotlety, ułóż je na blaszce wyłożonej papierem i piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 minut. Wtedy przewróć je na drugą stronę i piecz przez kolejne 10-15 minut.


2 komentarze:

  1. Też miałam problemy ze spamowiczami, więc w końcu włączyłam moderację. Teraz już lepiej i spokojniej :)

    Przy okazji serdecznie zapraszam do akcji "Wegańska Wielkanoc" na Vegespocie: vegespot.pl/akcje/62/weganska-wielkanoc-2014. Można dodawać przepisy archiwalne, ważne tylko aby były dobre na Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Siemię lniane mielone czy ziarenka? :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...