poniedziałek, 31 marca 2014

Bananowa bubble tea

Dawno, dawno temu, kiedy nie byłam jeszcze weganką, piłam pyszną truskawkową bubble tea. Nie miałam wtedy pojęcia, skąd w napoju takie śmieszne, żelowe kuleczki, nie wiedziałam, że da się takie zrobić w domu. Jakiś czas później znalazłam tapiokę w sklepie z jedzeniem z różnych stron świata i oszalałam na jej punkcie. Robiłam z niej budynie, deserki owocowe i mleczne. 
Niedawno spróbowałam przyrządzić własną bubble tea. Wyszła super.



Składniki na 2 duże porcje:
1/2 szklanki grubych kulek tapioki
3 szklanki zimnej wody
1/2 szklanki schłodzonego, mocnego wywaru z czarnej herbaty
4-6 suszonych daktyli, namoczonych w wodzie
2 banany
2 szklanki zimnego mleka roślinnego
szczypta cynamonu

Tapiokę wsyp do garnka, zalej wodą na 30 minut, po czym włącz gaz, doprowadź wodę do wrzenia i gotuj na małym ogniu, od czasu do czasu mieszając, aż tapioka będzie przezroczysta. Wtedy wyłącz gaz, garnek przykryj ściereczką i poczekaj 15 minut. Po tym czasie odcedź tapiokę i przepłucz ją zimną wodą.
W blenderze zmiksuj wywar z herbaty, namoczone daktyle, banany, mleko roślinne i cynamon. 
W wysokich szklankach umieść ugotowaną tapiokę, zalej koktajlem bananowo-herbacianym i delikatnie wymieszaj.

2 komentarze:

  1. Teraz wiem już do czego wykorzystać tapiokę w kulkach, bo kupowałam zmieloną do deserów:) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo, zdecydowanie muszę spróbować, zawsze mnie ciekawiła ta bubble tea ;)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...