wtorek, 18 lutego 2014

Racuchy z nasionami chia

Nasiona chia poznałam podczas mojej wizyty w Holandii. Używam ich zamiennie z siemieniem lnianym, bo oba gatunki mają podobne właściwości. 
Racuchy, które dziś prezentuję, nie są bardzo słodkie. Z ulubionym dżemem są w sam raz.



Składniki na 4-6 porcji:
2 łyżki nasion chia + 8 łyżek ciepłej wody
300g mąki
10g świeżych drożdży
2 łyżki płynnego słodu
1 szklanka ciepłego mleka sojowego

W szklance połącz nasiona chia i ciepłą wodę i odstaw je na kilka minut aż nasiona puszczą klej. Mąkę przesiej do miski, zrób palcem dołek. Wkrusz do dołka drożdże, zalej je słodem i 3 łyżkami ciepłego mleka sojowego. Odstaw na kilka minut. Kiedy drożdże się spienią, wlej nasiona chia i resztę mleka, energicznie wymieszaj łyżką wszystkie składniki, zakryj miskę czystą ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na 30-40 minut. Smaż racuchy bez tłuszczu, na nieprzywieralnej patelni, pod pokrywką, na małym ogniu.

6 komentarzy:

  1. mniam (i jaki piękny talerz!)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja się zastanawiam czym jest płynny słód ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płynny słód to na przykład syrop ryżowy, syrop z agawy, syrop klonowy, sztuczny miód :)

      Usuń
  3. a musi być mleko sojowe czy może być zwykłe albo np. kokosowe ?

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...