środa, 19 lutego 2014

Czekoladowy budyń z nasion chia

Niedawno były racuchy z nasionami chia, dziś czas na budyń. 
Jest przyjemnie słodki, choć nie ma w nim ani cukru, ani żadnego innego słodu, odpowiednio gęsty, mimo że nie ma w nim ani grama mąki. 
Przyjdź do mnie i spróbuj.



Składniki na 2 porcje:
2 szklanki niesłodzonego mleka sojowego
10 suszonych daktyli
2 płaskie łyżki kakao
duża szczypta chilli
1/2 szklanki nasion chia

W rondelku o grubym dnie wymieszaj mleko, daktyle, kakao i chilli. Gotuj je na małym ogniu, cały czas mieszając, aż daktyle będą miękkie i zaczną się rozpadać. Wtedy wyłącz gaz, wsyp nasiona chia, dokładnie wymieszaj i zostaw na 30 minut. Po tym czasie użyj blendera, żeby uzyskać jak najgładszą masę. Gotowy budyń przelej do salaterek i poczekaj aż wystygnie.

6 komentarzy:

  1. To mnie zachwyca i inspiruje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego w styczniu 2013r. rozszerzono zastosowanie nasion szałwi hiszpańskiej jako składnika żywności.
    Dzienne spożycie nasion nie powinno przekraczać 15g.
    Nasiona szałwi hiszpańskiej mogą być stosowane w produktach piekarskich
    w ilości maksymalnie 5%.

    OdpowiedzUsuń
  3. a gdyby tak zrobić z nasionek lnu, biedaopcja? myślisz, że wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  4. mitek, nasiona chia można kupić już bardzo tanio. Oczywiście nie mam na myśli sklepów żerujących na cenach typu skworcu, ale o tych mniejszych, gdzie za 100g zapłacisz zaledwie 6zł <a href="http://nasionachia.pl/sklep/>nasionachia.pl sklep</a>

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...