piątek, 13 grudnia 2013

Ser z nerkowców

Ser z nerkowców końcu odleżał swoje. :) Jest to pierwszy udany eksperyment z użyciem rejuvelacu. Dwa poprzednie nie wypaliły, niestety.

Jest smaczny sam w sobie, miękki i delikatny. Może być użyty również jako półprodukt (prosty i szybki przepis będzie już jutro). 



Składniki na 1 1/2 szklanki gotowego sera:
2 szklanki nerkowców
szczypta soli
1/2 szklanki rejuvelacu

Nerkowce umieść w misce, zalej wodą na 8 godzin. Po tym czasie je odcedź i zmiksuj w malakserze, dodając sól i rejuvelac. Kiedy orzechy zamienią się w gładką papkę, przełóż masę do miski, przykryj folią i postaw w zacienionym miejscu, gdzie panuje temperatura pokojowa. Ser będzie gotowy już po 8 godzinach, ale można poczekać dłużej, nawet do trzech dób. Im dłużej ser poleży, tym będzie mniej łagodny.

1 komentarz:

  1. Twarożek wydaje się bardzo ciekawy ! Nerkowce to moje ulubione orzechy :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...