piątek, 6 grudnia 2013

Ser jogurtowy

Zatęskniłam nieco za serami, więc zaczęłam robić własne. Niedawno kupiłam nowe książki kucharskie, które są dla mnie inspiracją i na podstawie przepisów w nich zamieszczonych tworzę swoje wariacje.
Pierwszą z nich jest ser jogurtowy, który można zjadać na kanapkach lub wykorzystać jako bazę do dalszej obróbki. Jest miękki i gładki, smakuje podobnie do białego sera (a przynajmniej tak mi się wydaje, bo już nie pamiętam).
Zrobiłam go z kupnego jogurtu sojowego, ale można go śmiało zrobić z roślinnego jogurtu zrobionego w domu.



Składniki na 2/3 szklanki gotowego sera:
500ml niesłodzonego jogurtu sojowego

Jogurt umieść w tetrowej ściereczce i zawieś nad miską na 24 godziny aż cała serwatka odcieknie.

I już!
Jutro dam przepis na pyszny serek zrobiony na bazie powyższego sera jogurtowego. :)

8 komentarzy:

  1. Jak jeszcze nie byłam weganką, to robiłam taki ze zwykłego jogurtu, był smaczny. Fajnie wiedzieć, że tak też się da :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda jak najprawdziwszy ser :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a co to jest tetrowa sciereczka ?:P i gdziej a kupic ? droga jest czy nie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tetrowa ściereczka to inaczej tetrowa pielucha. Do kupienia w sklepach z akcesoriami dla niemowląt ;)

      Usuń
  4. a musi byc tetrowa sciereczka ?:P nie moze byc sitko ?:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie może być sitko. Chyba że chcesz, żeby Ci jogurt spłynął i zamiast sera chcesz mieć nic.

      Usuń
  5. Zamiast pieluchy może być gaza z apteki /1/2 metra kw. lub 1 m kw.

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...