poniedziałek, 14 października 2013

Dyniowe kotlety z kaszy jaglanej

Dziś DEN, więc robię Nic. Nie narzekam, odpoczywam. Trochę gotuję. Może pójdę pobiegać. A tak, to nic. Okrągłe nic i czytanie książek.

Znalazłam w lodówce kawałek dyni, więc mam dyniowo-jaglane kotlety. Zróbcie sobie, bo dobre są.
Idę dalej robić nic. Należy mi się to.



Składniki na 8 sztuk:
1/2 szklanki kaszy jaglanej
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 szklanka startej dyni
2 łyżki sosu sojowego
1/3 łyżeczki pieprzu

Kaszę jaglaną wypłucz najpierw w zimnej, potem w gorącej wodzie, a następnie umieść ją w garnku, zalej szklanką wrzątku, przykryj pokrywką i, nie mieszając, gotuj na małym ogniu przez 15 minut. W tym czasie umieść drobno posiekaną cebulę, zmiażdżony czosnek i startą dynię w garnku i duś aż zmiękną. Do ugotowanej kaszy dodaj uduszone warzywa, sos sojowy i pieprz i wszystko bardzo dokładnie wymieszaj. Z gotowej masy uformuj 8 kotletów, ułóż je na blaszce wyłożonej papierem i piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 40 minut. W połowie tego czasu przewróć kotlety na drugą stronę.

7 komentarzy:

  1. U mnie też burgery z dyni i jaglanki! mnam!

    OdpowiedzUsuń
  2. co myślisz o dodaniu dodatkowo imbiru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był taki plan, jednak nie dodałam go ostatecznie, bo dla mnie i bez niego już było za ostro. Ale, oczywiście, imbir do dyni bardzo pasuje. :)

      Usuń
  3. Uwielbiam kotlety z kaszy jaglanej! Dyniowej wersji jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy zamiast sosu sojowego można dać jakiś inny?

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne połączenie, wyszły pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...