środa, 17 lipca 2013

Pełnoziarniste bułki burgerowe

Dopełnieniem dobrego wegeburgera jest idealna bułka.
Bułka burgerowa powinna być miękka i delikatna, żeby dało się ją łatwo ugryźć. Nie może się kruszyć, ani być zbyt sflaczała, bo nie utrzyma w sobie zawartości kanapki.
Przepis na bułki burgerowe poznałam podczas warsztatów z Jadłonomią (czekam na następne! :D), które odbyły się jakiś czas temu na Zakrzowskiej we Wrocławiu. Zmieniłam w nich to i owo, żeby nie jeść białej mąki i wyszły mi takie oto buły:




Składniki na 10-12 sztuk:
1 łyżka mielonego siemienia lnianego + 3 łyżki ciepłej wody
2 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
1 szklanka ciepłej wody
20g drożdży
3 łyżki oleju
1 łyżka cukru trzcinowego
1 łyżeczka soli
sezam

W szklance wymieszaj siemię z trzema łyżkami wody i zostaw aż napęcznieje. W misce umieść mąkę, rozpuszczone w szklance wody drożdże, olej, cukier, sól i glut z siemienia. Wszystkie składniki zmiksuj mikserem ręcznym na bardzo gładką i elastyczną masę. Przykryj miskę czystą ściereczką i zostaw w ciepłym miejscu na około 60 minut. Kiedy ciasto wyrośnie, podziel je na 10-12 części, uformuj kulki, obtocz je w sezamie i ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Zostaw je w ciepłym miejscu na kolejne 30 minut. Po tym czasie wstaw bułki do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 12-14 minut.

9 komentarzy:

  1. na pewno wyprobuje ten pomysl ! wygladaja niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
  2. O jaaa, marzyłam o takich typowych burgerowych ale razowych bułach :D przy okazji następnych burgerów na pewno zrobię łaaa ;) dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie upiekłam, są pyszne! Zrobiłam do nich burgery z cieciorki i bobu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może głupie pytanie ale jednak: drożdże świeże czy mogą być instant? jeśli instant to ile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie używałam nigdy drożdży instant, ale Internet twierdzi, że 100g świeżych drożdży odpowiada 28g drożdży instant. Do tego przepisu będziesz potrzebowała zatem około 6g suchych drożdży, czyli około 2 płaskich łyżeczek.

      Usuń
  5. A może być mąka pełnoziarnista żytnia czy pszenna ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Pszenna, do żytniej to byś raczej zakwasu potrzebowała. Marta

    OdpowiedzUsuń
  7. Są genialne, właśnie pochłonęłam dwie !

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tych zdrożdży zrobić rozczyn czy tylko rozpuścić?

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...