środa, 17 lipca 2013

Falafel burger

"W takim burgerze można się zakochać"
Ech, racja.
Falafel burger, jak nazwa wskazuje, składa się z falafeli, warzyw w postaci pomidora, ogórka i sałaty, wegańskiego sosu czosnkowego oraz pełnoziarnistej bułki burgerowej. Jest to połączenie idealne, na swój sposób wzruszające.
Przepis na falafele poznałam na warsztatach z Jadłonomią. Trochę go tylko zmodyfikowałam :)



Składniki na około 18 kotletów:
400g suchej ciecierzycy
2 cebule
4 ząbki czosnku
1 duży pęczek pietruszki
2 łyżeczki kminu rzymskiego
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki kardamonu
1 łyżeczka soli
olej do smażenia

Ciecierzycę umieść w garnku, zalej dużą ilością wody i zostaw na noc. Rano ją odcedź i zmiel w maszynce do maku razem z pozostałymi składnikami. Wszystko dobrze wymieszaj. Z gotowej masy uformuj zwarte kotlety i smaż je na patelni aż nabiorą złoto-brązowego koloru.

7 komentarzy:

  1. Fajnie, że użyłaś stwierdzenia "maszynka do maku", zamiast "maszynka do mięsa". Vegan everything! :) I przepis też na pewno wykorzystam, chociaż i tak wolę falafle z gotowanej ciecierzycy. Tylko namoczona ma dla mnie taki surowy, mączny posmak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis świetny, a wygląd hamburgera powala :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam falafele. Pysznie wygląda ten falafeburger.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mhmmm pysznie wygląda ^^ A mogłabyś powiedzieć i dać przepis na ten sosik co się tam wylewa? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten sosik to jadłonomiowy majonez http://www.jadlonomia.com/2013/05/idealny-majonez-bez-jajek.html jest rewelacyjny. Dałam do niego tylko 1/4 zalecanej dawki oleju. Nie jest przez to sztywny jak tradycyjny, ale smak jest i jako sos sprawdza się genialnie :)

      Usuń
  5. a nie dodajesz sody do masy na falafle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma takiej potrzeby, więc nie dodaję. :)

      Usuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...