czwartek, 6 czerwca 2013

Ostre jak brzytwa burgery paprykowe

Po niedzielnych warsztatach z Jadłonomią ciągle myślę o burgerach. Wszystkie kotlety, które wtedy przygotowaliśmy były pyszne, zwłaszcza że dodatkiem do nich były idealnie dobrane sałatki i sosy, a to wszystko dopełnione bułkami prosto z pieca.
Zainspirowana najlepszymi wegeburgerami na świecie, upiekłam dziś bardzo pikantne burgery paprykowe, a w głowie mam jeszcze pomysły na kilka innych wersji.
(Z tego wszystkiego zamówiłam książkę "The best veggie burgers on the planet", ale chyba leci do mnie przez Indie, bo czekam, czekam i nic)



Składniki na 16 sztuk:
1 szklanka kaszy jaglanej
1 łyżeczka soli
1 czerwona papryka
1 cebula
2 ząbki czosnku
1/2 łyżeczki papryki chilli
2 łyżki sosu sojowego
2 łyżki oleju
1 łyżka posiekanej świeżej bazylii
1 łyżka posiekanego świeżego oregano
1/2 szklanki sezamu
1/2 szklanki słonecznika

Kaszę jaglaną przepłucz najpierw zimną, potem gorącą wodą, przełóż do garnka, zalej dwiema szklankami wrzątku, posól, przykryj pokrywką i gotuj na małym ogniu, nie mieszając, przez około 20 minut. Kiedy kasza będzie miękka, przemieszaj ją i zostaw do całkowitego ostygnięcia. Paprykę, cebulę, czosnek, chilli, sos sojowy i olej zmiksuj i przelej do kaszy. Dodaj bazylię i oregano, podprażone na suchej patelni sezam i słonecznik. Wyrób masę ręką i uformuj z niej 16 kotletów. Ułóż je na blaszce wyłożonej papierem i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Po 20-30 minutach delikatnie przewróć kotlety na drugą stronę i piecz przez kolejne 20 minut.

5 komentarzy:

  1. Ale zazdroszczę Ci tych warsztatów!
    P.S. Wspaniałe ostatnio masz przepisy, kilka mam zapisanych i czekają na wypróbowanie :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaje się, że kolejna edycja warsztatów z Martą ma się odbyć w lipcu. Przyjedź! :)

      Usuń
  2. Lubię ostre jedzenie:) Doskonałe połączenie smaków:) chętnie wypróbuje ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. czy kaszę jaglaną można zastąpić gryczaną ewentualnie jęczmienną? wpadły mi w oko te burgery i mam ochotę je zrobić ale zastąpiłabym tą kaszę jaglaną...

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...