czwartek, 23 maja 2013

Sałatka z młodych ziemniaków i zieleniny

Podstawą tej sałatki są ugotowane na parze młode ziemniaki i posiekany szczypior. Do tego wrzuca się wszelkie zielone liście - tutaj jest spora dowolność. Do tej wersji ze zdjęcia użyłam zielonej części botwinki, koperku i szczawiu. Nadaje się również natka pietruszki, szpinak, liście selera, natka marchewki, lubczyk, zioła... Cokolwiek, co jest zielone. :)
Do dressingu, zamiast tradycyjnej łyżki oliwy, warto użyć tahini, bo ma dużo więcej wartości odżywczych.


Składniki na 2 porcje:
5-6 młodych ziemniaków
5 łyżek posiekanego szczypiorku
5 łyżek poszatkowanej zieleniny (dodałam dużo więcej)
1 łyżka tahini
sok z 1 dużej cytryny

Ziemniaki pokrój w kostkę i ugotuj na parze, a następnie zostaw do ostygnięcia. Dodaj szczypiorek i zieleninę, zalej sosem zrobionym z tahini i soku cytrynowego i wymieszaj.

6 komentarzy:

  1. Genialna jako lunch do pracy. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. robię podobną, w wersji "gruba dupa", czyli z podsmażonymi pieczarkami, cebulką i zielonymi oliwkami :) Starczy za cały obiad!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha. Grubą dupę też wypróbuję. Byle by mi tylko moja własna nie urosła :D

      Usuń
  3. Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosna na talerzu... pysznie zielono :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzę o takiej, ale moja mama czeka, aż młode stanieją :( Muszę ją namówić, żebyśmy obie zjadły takie cudo

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...