piątek, 10 maja 2013

Pikantny bób z marynowanym tofu

Do przyrządzenia tej potrawy użyłam bobu, który przywiozłam sobie z Iraku. Szczerze mówiąc myślałam, że będzie on czymś bardziej niesamowitym niż po prostu bobem w puszce. Jestem nieco rozczarowana, bo ani nie był jakoś specjalnie przyprawiony, ani zakonserwowany w nietypowy sposób. Smaczny, ale spodziewałam się czegoś wyjątkowego.
Śmiało można go zastąpić polskim bobem ugotowanym w osolonej wodzie lub jakąkolwiek fasolką. Marynowane tofu można za to zamienić na wędzone, co zmieni smak i aromat potrawy, a pyszne będzie nadal.

Składniki na 2-3 porcje:
1 łyżka oleju sezamowego 
1 czerwona cebula
3 ząbki czosnku
1 kostka (160g) tofu marynowanego
1 papryka
1 szklanka ugotowanego bobu
szklanka wody
spora szczypta soli
spora szczypta chilli
sok z 1 cytryny
sezam

Na patelni rozgrzej olej i podsmaż na nim pokrojoną w paski cebulę i całe ząbki czosnku. Po 2-3 minutach dodaj pokrojone w kostkę tofu i smaż aż się lekko zarumieni. Wtedy dorzuć pokrojoną w paski paprykę i bób, zalej wszystko wodą, posól, posyp chilli i duś przez 10 minut, od czasu do czasu mieszając. Kiedy papryka będzie miękka, wyłącz gaz i skrop potrawę sokiem z cytryny. Danie podawaj z ryżem, posypane sezamem.

3 komentarze:

  1. Dzięki za liczne inspiracje kulinarne http://agatopis.blogspot.com/2013/05/ancuszek-tylko-dla-blogerow.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne oryginalne danie. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Obłędne :)

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...