niedziela, 28 kwietnia 2013

Kasza jaglana z jabłkiem, gruszką i rodzynkami

Kiedy robię cokolwiek z kaszy jaglanej, stoję nad garem i myślę "nie uda się, nie uda się, nie uda się", bo z jakichś zupełnie niewyjaśnionych powodów się jej boję. Potem okazuje się, że wszystko wychodzi dobre, a strachy były niepotrzebne.
Takie wczoraj miałam śniadanie:

Składniki na 3-4 porcje:
3 szklanki wody
3/4 szklanki kaszy jaglanej
1 słodkie jabłko
1 słodka gruszka
3 łyżki rodzynek
1 łyżka siemienia lnianego
duża szczypta imbiru
duża szczypta cynamonu
2 łyżki syropu z daktyli (lub z agawy)

Zagotuj wodę. Kaszę wypłucz najpierw z zimnej, potem w gorącej wodzie i wsyp ją do gotującej się wody. Dodaj pokrojone w kostkę owoce, wypłukane rodzynki, siemię lniane, przyprawy i syrop. Wszystko wymieszaj i gotuj na małym ogniu aż cała woda się wchłonie. Wtedy wyłącz gaz, garnek przykryj pokrywką i odczekaj 30 minut. Gotową kaszę podawaj posypaną rodzynkami, cynamonem i płatkami migdałowymi.

7 komentarzy:

  1. Ostatnio na zajęciach z kuchni śląskiej pierwszy raz jadłam kaszę jaglaną. Była to kasza jaglana ze śliwkami i bitą śmietaną. Rewelacja nie wiedziałam że ona jest taka dobra :)
    A ta jest piękna ...

    OdpowiedzUsuń
  2. jaglanka z takimi dodatkami to raj dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zdrowa jaglanka na słodko -uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja uwielbiam kaszę jaglaną, szczególnie w porze śniadań :) A z takimi dodatkami nie wątpię, że była przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm...Wygląda przepysznie, a jak to wygląda z kaloriami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, a nie umiem policzyć ;)

      Usuń
  6. Ja z konieczności (detoksykacja organizmu, odrobaczanie itp. represje stosowane na mnie) zmuszona byłam od wczoraj zastosować podobną dietę: zaskoczył mnie smak, bo raczej wygląd nie jest zachęcający. Było pyszne i wczoraj na dzisiejsze śniadanko dla męża powtórzyłam. (nawet wziął do pracy!)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...