niedziela, 28 kwietnia 2013

Babka ziemniaczana z soczewicą

Przepis na tę babkę znalazłam w jakiejś gazecie, po czy wszystko zmieniłam. Wyszła super, jest lekko ciężkawa, zgodnie z zamierzeniem. Bardzo intensywnie czosnkowa, dobrze doprawiona. Brakuje mi tylko grzybowego sosu. :)

Składniki na dwie keksówki o długości 22cm:
1/2 szklanki brązowej soczewicy
1kg ziemniaków
1 łyżka oleju
1/2 łyżki soli
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka curry
1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
8 małych cebulek czosnkowych
8 ząbków czosnku

Soczewicę ugotuj w osolonej wodzie. Kiedy będzie miękka, odcedź ją. Ziemniaki utrzyj na tarce o drobnych oczkach lub zmiksuj, wymieszaj z olejem, solą, sosem sojowym, pieprzem, curry, mąką i soczewicą. Podziel masę na dwie części i wylej do form wyłożonych papierem. Cebulki i czosnek obierz, przekrój na połowy i powtykaj w ziemniaczane ciasto. Piecz babki przez godzinę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

3 komentarze:

  1. Wow, nigdy nie jadłam czegoś takiego, zaprawdę. Coś czuję, że jest smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. inspirujące, chyba się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłem babkę z czarną soczewicą, odlot. Dziękuje za inspirujący przepis.

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...