środa, 13 marca 2013

Meksykańskie ciastka czekoladowe

Najpierw chrupie cukier, potem rozpływa się cudowna czekoladowa słodycz, a na koniec chilli pali w język. Niezłe te ciacha. 


Składniki na około 24 ciastka:
1/3 szklanki oleju
1/3 szklanki cukru trzcinowego
1/4 szklanki syropu klonowego
1/4 szklanki mleka sojowego
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1 2/3 szklanki mąki pełnoziarnistej
3 łyżki kakao
1 łyżeczka sody
1/4 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki chilli

Posypka:
1/4 szklanki cukru trzcinowego
1/2 łyżeczki cynamonu

W misce zmiksuj wszystkie składniki, uformuj z nich płaskie ciastka, każde z nich obtocz posypką z jednej strony i ułóż (cukrem do góry) na blaszce wyłożonej papierem. Piecz je przez 10-12 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

9 komentarzy:

  1. Świetnie się prezentują! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale oryginalnie wyglądają! :) Bardzo ciekawa propozycja :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają obłędnie, w dodatku kusi ta nazwa... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie zaciekawiły te ciastka, a jestem na dietce... w takim razie mam pytania:
    czy olej słonecznikowy można zastąpić oliwą lub innym olejem? cukier trzcinowy fruktozą?
    Syrop klonowy na pewno bym używa, bo dostałam jeden w prezencie i nie mam co z nim zrobic, a szkoda wyrzucic :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciastka są przepyszne, robię już 3 partię ;) polecam dodać kawałeczki gorzkiej czekolady, efekt jeszcze lepszy (tak, to możliwe ;P) dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. 1 2/3 szklanki mąki pełnoziarnistej to znaczy 1i 2/3 ?

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...