środa, 20 lutego 2013

Wegeburgery ze szpinakiem

Dziś bez jakiejś szczególnej opowieści. Opowieści zostawię sobie na weselsze czasy.

Składniki na 12 burgerów:
100g szpinaku
1 łyżeczka oliwy z oliwek
2 cebule
4 ząbki czosnku
150g ugotowanego kalafiora
2 kostki (360g) tofu naturalnego
1 łyżeczka chilli
1 łyżeczka curry
1 łyżka zmielonej kolendry
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
50g mąki pszennej razowej

W małym garnku zagotuj szklankę wody, wrzuć do niej szpinak i duś przez dwie minuty, po czym go odcedź i osusz. Na patelni rozgrzej oliwę, zeszklij na niej posiekaną cebulę i zmiażdżony czosnek, dodaj rozdrobniony kalafior, rozgniecione widelcem tofu, szpinak i przyprawy. Wszystko wymieszaj, przykryj pokrywką i smaż przez około 10 minut, od czasu do czasu mieszając. Zmiksuj tofu i warzywa na dość gładką masę, dodaj mąkę, wymieszaj, uformuj dłońmi burgery i wstaw je do lodówki na godzinę lub dwie. Smaż je na cieniutkiej (najlepiej rozsmarowanej pędzelkiem) warstwie oliwy aż nabiorą złotego koloru.

2 komentarze:

  1. Pycha, ja sobie podobne piekę - mam wyjątkową alergię na wszelkie patelnie :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...