wtorek, 12 lutego 2013

Gulasz z jarmużu i soczewicy

Ponieważ zdobycznego jarmużu zamówiłam całe mnóstwo (zajmował pół półki w lodówce), oprócz koktajli wykorzystałam go do gulaszu, który był tak dobry, że jadłam go na śniadanie, obiad i kolację. Między posiłkami też. :)





Składniki na 4 porcje:
1 duża cebula
1 łyżka oliwy
200g jarmużu
3 ziemniaki
1/2 szklanki czerwonej soczewicy
2 szklanki wody
1/2 łyżeczki soli
1 gałązka rozmarynu
1 łyżeczka ziół prowansalskich
1/2 łyżeczki pieprzu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej 
sok z 1 dużej cytryny
sezam do posypania

Cebulę pokrój w grubą kostkę i podsmaż na oliwie w sporym garnku o grubym dnie. Kiedy się zeszkli, dodaj pokrojony w paski jarmuż, pokrojone w kostkę ziemniaki i soczewicę (surową i suchą), zalej wodą, dodaj zioła i przyprawy, wymieszaj i gotuj pod pokrywką na małym ogniu przez 20-25 minut, od czasu do czasu mieszając. W razie potrzeby dolej więcej wody. Kiedy ziemniaki i jarmuż będą miękkie, wyłącz gaz, wlej sok z cytryny, i wymieszaj. Przed podaniem posyp gulasz sezamem.

5 komentarzy:

  1. z tych samych składników robię zupę :) tylko przyprawy trochę inne. Następnym razem tez spróbuję gulaszu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie udało mi się dorwać jarmużu :( Więc zamiast niego użyję liści szpinaku. Ale będę miała pyszny obiad :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze szpinakiem na pewno jest pyszny. Polecam podmiankę jarmużu na białą kapustę. Też jest super. :)

      Usuń
  3. Ze szpinakiem gulasz był przepyszny!! Skoro polecasz, to koniecznie muszę spróbować z białą kapustą, bo ten gulasz jest wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gulasz smakuje obłędnie. Szybko się robi, jeszcze szybciej zjada -:)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...