środa, 23 stycznia 2013

Zupa z soczewicy z curry

Kiedy jest tak zimno, że ani różowy kocyk, ani termofor, ani nawet rozgrzane do czerwoności kaloryfery nie pomagają, są dwa sposoby na rozgrzanie ciała. Pierwszy z nich to przygotowania do egzaminów z akordeonu i zespołu. Żeby dobrze grać na akordeonie, trzeba nieźle się namachać, co mocno rozpala umysł i ciało. Tak.
Ponieważ nie każdemu jest pisane umuzykalnianie się w zimne dni, polecam rozwiązanie numer dwa, czyli zupę z soczewicy z curry. Już na etapie tarcia przypraw robi się gorąco!

Składniki na 3-4 porcje zupy:
1/2 szklanki czerwonej soczewicy
1/2 szklanki brązowej soczewicy
3 szklanki wody
1 łyżeczka soli
2 ziemniaki
1 łyżeczka kminu rzymskiego
1 łyżeczka kolendry w ziarnach
1 łyżeczka kurkumy
1/4 łyżeczki chilli
2 duże cebule
2 ząbki czosnku

Soczewicę wypłucz, wsyp do garnka, zalej wodą i posól, doprowadź do wrzenia i gotuj bez pokrywki i na średnim ogniu przez 20 minut, od czasu do czasu mieszając. Po 10 minutach dodaj obrane i pokrojone w niedużą kostkę ziemniaki. Kmin, kolendrę, kurkumę i chilli utrzyj w moździerzu, wsyp na suchą i rozgrzaną patelnię, po czym dodaj drobno posiekane cebule i zmiażdżone ząbki czosnku. Podlej kilkoma łyżkami wody i duś aż cebula będzie miękka. Wtedy przełóż ją do soczewicy i wymieszaj. Kiedy ziemniaki będą miękkie, zupa będzie gotowa. Możesz ją delikatnie zabielić odrobiną mleka kokosowego.

3 komentarze:

  1. Prosta i na pewno rozgrzewająca... Ale mam awers do ziemniaków w zupie. Zamieniłabym na ryż.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa z soczewicy to już u mnie klasyk w zimne dni. Lubię ją, bo można eksperymentować z przyprawami i zawsze wychodzi trochę inna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam i muszę przyznać że jest fenomenalna. A nie byłam przekonana co do tych ziemniaków. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...