niedziela, 20 stycznia 2013

Podstawowe babeczki czekoladowe

W trosce o swoje biodra i tyłek stworzyłam rozsądną zasadę, że babeczki będę piekła tylko w niedziele. Dziś, zgodnie z zapowiedzią, upiekłam czekoladowe, które smakują jak niebo. 



Składniki na 12 babeczek:
1 szklanka mleka sojowego
1 łyżeczka octu jabłkowego
1/4 szklanki oleju
1/2 szklanki cukru trzcinowego
2 łyżeczki cukru waniliowego lub ekstraktu waniliowego
1 szklanka mąki
3/4 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli jodowanej
1/4 szklanki kakao

Mleko i ocet wlej do miski i zmiksuj je robotem ręcznym aż powstaną bąbelki. Dodaj olej, cukier trzcinowy i waniliowy (lub ekstrakt) i ponownie zmiksuj. Pozostałe składniki przesiej i połącz wszystko aż powstanie gładka masa. Wypełnij nią papierowe foremki do muffinek (maksymalnie 2/3 ich wysokości) i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20-22 minuty.

Składniki na białą piankę na wierzchu:
1 puszka mleka kokosowego
2-4 łyżki soku z cytryny
1 łyżka cukru pudru
opcjonalnie 1 opakowanie śmietan-fixa

Puszkę umieść w lodówce na co najmniej 24 godziny. Po tym czasie gęstą część mleka umieść w misce, dodaj sok z cytryny i cukier puder i zmiksuj ręcznym mikserem. Jeśli pianka będzie zbyt rzadka, dodaj do niej śmietan-fix i ponownie zmiksuj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...