środa, 2 stycznia 2013

Nadziewane pieczarki

W ramach głodówki z VM przyrządziłam pyszną rzecz. Dobrze, że zrobiłam tylko jedną porcję - dzięki temu słowo "głodówka" ma rację bytu. W przeciwnym wypadku zjadłabym tego mnóstwo i wzięła jeszcze osiem dokładek. Bardzo polecam! :)

Składniki na 2 porcje:
8 dużych pieczarek
150g marchewki
50g szalotki
100g żółtej papryki
szczypta czarnego pieprzu
szczypta soli jodowanej
duża szczypta bazylii
2 pomidorki koktajlowe

Pieczarki obierz i usuń z nich trzonek. Marchewkę pokrój w plastry. Szalotkę posiekaj najdrobniej jak się da. Paprykę pokrój w drobniutką kostkę. Marchewkę ugotuj na parze, szalotkę i paprykę uduś na patelni (bez tłuszczu, w niewielkiej ilości wody). Kiedy marchewka będzie miękka, posiekaj ją i dodaj do papryki, wymieszaj, dopraw solą, pieprzem i bazylią. Pieczarki podgotuj przez 3 minuty na parze, następnie umieść je w blaszce wyłożonej papierem, wypełnij farszem i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Po dziesięciu minutach na wierzch każdej pieczarki połóż jeden plaster pomidorka koktajlowego i piecz przez kolejne 5 minut. 

2 komentarze:

  1. Patrzę do lodówki, a tam najmniejsze pieczarki, jakie można sobie wyobrazić. Tak się do mnie uśmiecha los w tym 2013 :) No cóż, poczekam na większe egzemplarze by zrealizować Twój pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają świetnie, do tego są wegańskie więc coś dla mnie. Na pewno podam je kiedyś moim gościom. myślę, że spodobałaby ci się nasza nowa akcja
    Gotuj sezonowo!
    http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/gotuj-sezonowo

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...