wtorek, 29 stycznia 2013

Dżem pomarańczowy

Dawno nie robiłam żadnego dżemu, bo większą frajdę sprawia mi jedzenie surowych owoców. Ten pomarańczowy będzie mi potrzebny podczas jutrzejszego wrocławskiego maratonu kulinarnego, którego nie mogę się doczekać. Będzie fajnie i (miejmy nadzieję) smacznie.
Mój dżem jest bardzo delikatnie słodzony, żeby nie zabić pomarańczowego smaku. Myślę, że się udał :)




Składniki na 1 duży słoik:
4 duże pomarańcze
skórka z połowy pomarańczy
1 łyżka soku z cytryny
2 łyżki cukru trzcinowego

Pomarańcze obierz, pozbądź się również zewnętrznej białej skórki, pokrój w grubą kostkę, skórkę (bez białej części) pokrój w drobną kostkę, przełóż do garnka o grubym dnie, zasyp cukrem, polej sokiem z cytryny, wymieszaj i gotuj na maleńkim ogniu przez 60 minut. Gorący dżem przełóż do słoika, dobrze zakręć, postaw słoik do góry dnem i poczekaj aż wystygnie.

5 komentarzy:

  1. tez robiłam ostatnio...pyszności ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. dziekuje za ten przepis, uwielbiam pomarancze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A można, zrobić pół na pół z jabłkami te pomarańcze? Z wyżej wspomnianym imbirem i...na przykład cynamonem? Uda się? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, fajny :) Jak ze skórką, to musi być bardzo aromatyczny

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...