niedziela, 16 grudnia 2012

Pierogi z kapustą pekińską

Stałam się posiadaczką przyrządu do szybkiego lepienia pierogów. W Internecie znalazłam różne nazwy tego czegoś: pierogolejek, lejkopieróg, pierożnica. Jak zwał, tak zwał - ma kształt lejka, lepi pierogi, jest więc szansa na to, że się skończy tworzenie pierogów dla leniwych i dwie lewe ręce posiadających.
Ponieważ zbliża się wigilia, a ja zgłosiłam się na ochotnika do ulepienia pięciuset rodzajów pierogów, postanowiłam zrobić próbę generalną pierogolejka, która zakończyła się pełnym sukcesem. Do tego farsz wyszedł mi nietuzinkowy, mocno pikantny i pachnący orientem. 

Z podanych proporcji wyszło mi 20 dużych pierogów.

Składniki farszu:
100g cebuli
400g kapusty pekińskiej
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżeczka przyprawy 5 smaków
1/2 łyżeczki soli jodowanej
50g makaronu z kiełków fasoli mung

Składniki ciasta:
150g mąki pełnoziarnistej
1/2 szklanki wrzątku
1 łyżka oliwy

Cebulę i kapustę bardzo drobno pokrój (śmiało możesz ją potraktować malakserem), wrzuć na patelnię, dodaj sos sojowy i przyprawy, wymieszaj i duś na małym ogniu aż warzywa będą miękkie. W międzyczasie przygotuj makaron z kiełków fasoli mung według wskazówek na opakowaniu. Kiedy będzie gotowy, pokrój go dość drobno i wymieszaj z kapustą. Zostaw farsz do ostygnięcia. Mąkę zalej wrzątkiem, dodaj oliwę i wyrób na gładkie, elastyczne ciasto. Rozwałkuj je na cienki placek, szklanką wytnij kółka, nałóż na nie po łyżce farszu i ulep pierogi. Gotuj je we wrzątku przez 1-2 minuty od momentu wypłynięcia pierogów na powierzchnię.

4 komentarze:

  1. O pierogach z kapustą pekińską jeszcze nie słyszałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kliknęłam w ten przyrząd ale nie mogę sobie wyobrazić, jak to to działa! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wałkujesz ciasto, kładziesz łyżkę farszu, naciągasz na ten farsz ciasto, ciach lejkiem i pieróg gotowy ;)

      Najlepiej ten proces obrazuje to oto zdjęcie: http://vlep.pl/d1rkvp.jpg

      Usuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...