poniedziałek, 10 grudnia 2012

Duszone buraki z brukselką

Ostatnio musiałam zrobić sobie przerwę w blogowaniu, bo spadające mi zewsząd na głowę obowiązki nieco mnie przytłoczyły. Robiłam zdjęcia potraw, które przyrządziłam w tym czasie, z myślą, że "później je wrzucę". Dziś to "później" nadeszło, a ja patrzę na zaległe dania i za nic nie mogę sobie przypomnieć, z czego je zrobiłam. Jeśli sobie przypomnę, to się tu pojawią. Jeśli nie - pojawi się coś innego.
Tymczasem przedstawiam łatwą potrawę na zimową pogodę. :)

Składniki na 2 porcje:
1 cebula
1 łyżka oliwy
1 marchewka
1 pietruszka
kawałek selera
2 małe buraki
100g brukselki
sól, pieprz, słodka papryka, papryka chili, suszone zioła

Cebulę pokrój w piórka, wrzuć na patelnię, dodaj oliwę i duś na wolnym ogniu pod przykryciem. Marchewkę, pietruszkę, seler i buraki pokrój w plastry, a brukselkę poszatkuj. Wszystkie warzywa dodaj do cebuli, wymieszaj i duś do miękkości. Pod koniec duszenia dopraw solą, pieprzem i innymi przyprawami. Podawaj z kaszą, makaronem lub ziemniakami.

3 komentarze:

  1. bardzo ciekawy "gulasz" warzywny, zełszcza połączenie burkaka i brukselki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobnie jak mój, fasolowy gulasz idealnie rozgrzewający na zimę, dlatego muszę wypróbować, bo takie posiłki najlepiej wzmacniają organizm :) Z tymi zdjeciami mam podobnie, dlatego też staram sie notować gdziś jakieś szkice przepisów by niczego nie pominąć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis. Właśnie jestem na etapie konsumowania. Na pewno zrobię jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...