czwartek, 13 grudnia 2012

Cebulowa zupa-krem

Zima jest. Śnieżnie, mokro, w policzki mróz szczypie. Ta pora roku mnie osłabia - dla mnie mogłaby nie istnieć, ewentualnie niech sobie będzie, ale beze mnie. Marzną palce mimo grubych rękawiczek i podwójnych skarpet. Trzeba by je jakoś rozgrzać. Może zupą?

Składniki:
500g cebuli
150g marchwi
100g pietruszki
50g selera
1l wody
1 gałązka rozmarynu
2 liście laurowe
1 łyżeczka soli jodowanej
5 ziarenek pieprzu
1 łyżeczka czosnku niedźwiedziego

Warzywa pokrój lub zetrzyj na tarce, umieść w garnku, zalej wodą, dodaj przyprawy i gotuj przez 30-40 minut, aż warzywa będą miękkie. Wyłącz gaz, poczekaj aż zupa wystygnie. Wtedy wyciągnij z niej rozmaryn i liście laurowe, a następnie ją zmiksuj i ponownie podgrzej.

5 komentarzy:

  1. Cieplej mi się zrobiło, od samego przeczytania składu i obejrzenia zdjęcia :) Na pewno pyszna. Przetestuję chyba jeszcze dziś :D

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam dodac troche czerwonego wina pod koniec gotowania. a najpierw obsmażam cebule i zalewam woda, dodaje warzywka jak w przepisie. pyszna!! podaje z grzankami

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, w innych przepisach nie miksuje się warzyw tylko dodaje bulion, uważam że Pani przepis jest lepszy, ja dodałam ugotowanego ziemniaka a cebulkę zeszkliłam na maśle.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...