niedziela, 25 listopada 2012

Sajgonki z soczewicą

W jednym z wrocławskich sklepów z żywnością z różnych stron świata kupiłam niedawno makaron vermicelli z kiełków fasoli mung. Jest cudowny. Świetnie smakuje, ma zabawną konsystencję i nadaje się jako składnik farszu do sajgonek. O dziwo nie był przesadnie drogi, więc zainwestowałam też w sporą ilość papieru ryżowego. Sajgonki opanowały moją kuchnię.

Składniki na 12-15 sajgonek:
1 szklanka suchej zielonej soczewicy
2 liście laurowe
1/2 łyżeczki soli jodowanej
1 duża cebula
1 duża marchewka
1 żółta papryka
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
sok z 1/2 cytryny
1/2 łyżeczki pieprzu kajeńskiego
100g makaronu z kiełków fasoli mung (można zastąpić ryżowym)
papier ryżowy

Soczewicę zalej wodą, dodaj liście laurowe i sól, przykryj pokrywką i gotuj przez 25-30 minut. Po tym czasie ją odcedź i zostaw do ostygnięcia. Cebulę posiekaj i uduś na patelni. Dodaj startą marchewkę i pokrojoną w kostkę paprykę. Przypraw słodką papryką, sokiem z cytryny i pieprzem kajeńskim. Kiedy warzywa będą miękkie, przełóż je do soczewicy. Makaron ugotuj według wskazówek na opakowaniu, pokrój go i dodaj do warzyw. Wszystkie składniki farszu dokładnie wymieszaj, ewentualnie dopraw solą i pieprzem. Papier ryżowy namaczaj pojedynczo w ciepłej wodzie, nałóż po łyżce farszu i zawiń sajgonki. Zostaw na desce do wyschnięcia (dzięki temu nie rozpadną się podczas dalszej obróbki), po czym usmaż na suchej i rozgrzanej patelni na złoty kolor.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam sajgonki, ale jeszcze nigdy nie nadziewałam ich takim makaronem. Pomysł zacny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ponieważ z przyjemnością go czytam i smacznie się inspiruję, pozwoliliśmy sobie nominować Twojego bloga do zabawy „Libster Blog”. Szczegóły na http://blogeliszki.blogspot.com/2012/11/libster-blog_26.html Pozdrawiamy, Kasia & co

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę świetny przepis. Jeśli miałaby Pani ochotę spróbować zrobić sajgonki z orientalnymi, rodzimymi składnikami zapraszamy do naszego sklepu i do naszej bazy przepisów dalekowschodnich. Jesteśmy ciekawi Pani opinii na ten temat. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Sarczyńska Ula18 marca 2016 23:32

    Ostatnio bardzo je polubiłam , szczególnie te akurat bez mięsa. Jakoś staram się samemu całkowicie z niego zrezygnować. Super mi pasuje dodatki z pietruszką, marchwią, mogą być grzyby i super też pasuje dobrze ugotowany ryż. Także warto spróbować z dobrym pieczonym jabłkiem. Warto z tym eksperymentować od siebie dodam też takie nietypowe pomysły http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-sajgonki/ tego ostatniego nie polecam bo jest dziwny.

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...