niedziela, 4 listopada 2012

Pieczarkowe pulpety z kaszy jaglanej

Kiedy znalazłam w sieci wróżkowe szaszłyki z pulpetami Matki Weganki, od razu wiedziałam, co dziś zjem na obiad. Jaglane pulpety zrobiłam po swojemu, ale bardzo dziękuję za inspirację! :)


Składniki na 25-30 małych pulpetów:
1 szklanka kaszy jaglanej
1/2 łyżeczki soli jodowanej
100g cebuli
100g pieczarek
1 szklanka bulionu warzywnego
pieprz

Kaszę przepłucz najpierw zimną, a potem gorącą wodą, umieść ją w garnku i zalej dwiema szklankami wrzątku. Dodaj sól, przykryj pokrywką i gotuj na wolnym ogniu przez 15-20 minut (nie mieszaj). W tym czasie poszatkuj cebulę i pieczarki, wrzuć je do garnka, zalej bulionem i gotuj aż będą miękkie, a cały płyn się wygotuje. Wtedy połącz pieczarki i cebulę z kaszą, dokładnie wymieszaj, ewentualnie dopraw solą i pieprzem, a następnie zwilżonymi dłońmi uformuj pulpety. Ułóż je na blaszce wyłożonej papierem i upiecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Będą gotowe, kiedy się lekko zarumienią. 

3 komentarze:

  1. Podaj dalej, może teraz ty kogoś zainspirujesz :D Świetnie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  2. Szaszłyki wyglądają apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie się zabieram za cięcie cebuli i pieczarek, kasza ugotowana. :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...