poniedziałek, 29 października 2012

Gołąbki z kaszą jaglaną

Chodziły za mną gołąbki od jakiegoś czasu i w końcu znalazłam okazję, żeby je przyrządzić. Polecam polać je sosem pomidorowym z czosnkiem i bazylią.


Składniki na 20-25 gołąbków:
350g suchej kaszy jaglanej
200g brokułów
50g cebuli
100g pieczarek
1/2 łyżeczki soli jodowanej
1/2 łyżeczki pieprzu
1 spora główka włoskiej kapusty

Kaszę jaglaną przepłucz najpierw zimną, a następnie gorącą wodą, przełóż do garnka, zalej dwiema szklankami wody, przykryj pokrywką i gotuj przez 15-20 minut, nie mieszając. W tym czasie ugotuj brokuły w lekko osolonej wodzie. Cebulę i pieczarki posiekaj, wrzuć na patelnię, podlej wodą i uduś na wolnym ogniu do miękkości. Połącz kaszę, rozdrobnione brokuły, cebulę i pieczarki, dopraw solą oraz pieprzem i zostaw do wystygnięcia. W tym czasie sparz kapustę, wkładając ją na kilka minut do wrzątku (możesz też najpierw oddzielić liście i pojedynczo parzyć je zaraz przed nałożeniem farszu - ta metoda jest bardzo wygodna). Na każdy liść kapusty nałóż łyżkę farszu, zwiń gołąbki i ułóż je na dnie dużego garnka o grubym dnie. Wlej szklankę osolonej wody, przykryj pokrywką i gotuj na wolnym ogniu aż kapusta będzie miękka. 

2 komentarze:

  1. Mmm brzmi pysznie, z pewnością spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Troszkę zmodyfikowałam przepis,ale wyszło pysznie!:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...