poniedziałek, 24 września 2012

Zupa brokułowa wg Gordona Ramsaya

Jest to najłatwiejsza zupa, jaką kiedykolwiek ugotowałam, a przyrządzenie jej zajęło mi w sumie 10 minut. Gordon Ramsay podał ją z kozim serem, który zastąpiłam wędzonym tofu. Dobrym pomysłem są grzanki albo chiński makaron.


Składniki na 3-4 porcje:
1 brokuł 
sól
orzechy włoskie
wędzone tofu
oliwa z oliwek

W dużym garnku zagotuj wodę (2-2,5l) i ją posól. Kwiaty (bez łodygi) wrzuć na wrzątek i gotuj pod przykryciem przez około 5 minut. W tym czasie na suchej patelni podsmaż na złoty kolor plasterki wędzonego tofu. Kiedy brokuł będzie ugotowany al dente, zmiksuj go na bardzo gładką masę, dodając wodę z gotowania (nie całą!) i dosalając do smaku. Na środku talerza ułóż kilka orzechów włoskich, na orzechach połóż tofu, a wokół tej "wyspy" wylej zupę i ozdób ją kilkoma kroplami oliwy z oliwek.

14 komentarzy:

  1. mam mały problem z przyprawianiem dlatego chciałam zapytać ile tak mniej więcej wyszło tej soli? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do gotowania użyłam około 1/2 łyżeczki, a potem dosalałam szczyptami, żeby nie przesadzić. Trudno teraz powiedzieć, ile dokładnie soli wsypałam ;)

      Usuń
  2. Co za kolor *_*
    Szkoda, że po wędzone tofu muszę jechać z pół miasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię identyczną, tylko gotuję brokuła na bulionie warzywnym, a tofu nie tylko daję za wierzch, ale też miksuję odrobinę często razem z zupą. Kolor kozacki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale trzeba jeszcze łyżkę oliwy dodać, wtedy się wszystkie witaminy lepiej wchłaniają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi przepis... litości. Ugotowac brokuła i zmiksowac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli przepis Ci, drogi anonimie, nie odpowiada, to z niego nie korzystaj. Nikt nie zmusza. ;)

      Usuń
    2. tak ! w życiu chodzi o to, że ma być smacznie, tanio i zdrowo ! A nie jakieś tam wymysły że oh ah ! Szczęście tkwi w małych rzeczach. Otaczamy się różnymi wspaniałościami a nie widzimy ile radości jest w prostych rzeczach jak zwykła zupa z miksowanego brokuła

      Usuń
    3. hehe, nie żebym pogardzała tym przepisem, wręcz odwrotnie, jestem za prostotą, ale chyba ciężko powiedzieć żeby tego typu przepis był "czyjś", w sensie że gordon ramsay raczej nie wymyślił tej zupy. w takim kontekscie zupa mnie nieco rozbawiła, wyobraziłam sobie jak gordon ramsay miksuje brokuła i się szczyci "om nom nom, to ja, wielki sławny szef kuchni, zmiksowałem brokuła z wodą i to jest mój wyjątkowy autorski przepis" ;)

      Usuń
    4. Szczycić się nie szczyci, ale się zachwyca łatwością, smakiem, "magicznym składnikiem", jakim jest woda, w której ugotował brokuły i tym, że zupa jest wegetariańska. Mimo wszystko jestem przekonana o tym, że przepis na tę zupę Gordon wymyślił sam, bo chciałam zauważyć, że jej składnikami są również orzechy, ser i kilka kropel oliwy, co zostało przez Anonima niedostrzeżone, a co ze smakowego i dietetycznego punktu widzenia jest świetnym połączeniem.

      http://www.youtube.com/watch?v=2KR44a_5v_A

      Szkoda, że są tacy, którzy nie potrafią wznieść się ponad swoją wszechwiedzę, prze-genialność oraz malkontenctwo i, tak jak Gordon Ramsay, rozpłynąć się nad prostotą zmiksowanego przez siebie brokuła.

      Usuń
    5. Bo jakbyś wrzuciła do tego ziemniaki, to by już poziom trudności wzrósł i trzeba by się wczytać bardziej w przepis :D A dietetyczne punkty widzenia jak najbardziej mnie interesują.

      Usuń
  6. Aż się prosi o udział bulionu warzywnego lub choćby garść liści lubczyka/selera naciowego... no i oczka oleju z siemienia oływajace po powierzchni - to jest pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak bardzo uwielbiam wędzone tofu, zawsze będąc w W.wie zaopatruje się w nie. Niestety moje miasto jest ubogie w wegańskie produkty i ledwo co mogę dostać zwykłe tofu...

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...