sobota, 1 września 2012

Strucla dyniowa

Moja babcia robi ciasto dyniowe, które nazywa się pita. Składa się ono z ciasta pierogowego, słodkiego farszu dyniowego z twarogiem i zapieczonej polewy ze śmietany z cukrem. Dziś w planie była wegańska wersja pity, ale, jak na złość, nie dane mi było kupić śmietany ryżowej czy owsianej, a bez niej pita to nie to samo. Upiekłam więc struclę z farszem z pity. Wyszło fajnie :)

Przepis wystarcza na dwie strucle o długości około 30cm.


Składniki farszu:
1 kg dyni
sól
300g tofu własnej roboty
60g cukru trzcinowego

Składniki ciasta: 25g drożdży
1 szklanka wody
1 łyżka cukru trzcinowego
1 łyżka mąki pełnoziarnistej

1/3 szklanki cukru trzcinowego
3 łyżeczki cukru waniliowego
1/4 szklanki oleju
3 szklanki mąki pełnoziarnistej

Dynię zetrzyj na tarce o grubych oczkach, lekko posól i poczekaj aż puści sok. Wtedy wyciśnij z niej wodę. Dynię, tofu i cukier dokładnie wymieszaj. Drożdże rozpuść w szklance ciepłej wody, dodaj łyżkę cukru trzcinowego i łyżkę mąki, zamieszaj i zostaw na 20 minut. W tym czasie w misce utrzyj resztę cukru, cukier waniliowy i olej. Dodaj przesianą mąkę i wyrośnięte drożdże. Wyrób ciasto, zostaw na 30 minut w ciepłym miejscu. Po tym czasie podziel je na dwie części, każdą z nich rozwałkuj na prostokąt o długości około 30cm. Na 2/3 powierzchni każdego placka rozłóż farsz, zwiń je w rolady i ułóż w blaszce wyłożonej papierem, wstaw je do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz przez około 30 minut, aż się zarumienią.

4 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam strucli dyniowej, tym bardziej w wersji wegańskiej. Zaintrygowałaś mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny przepis do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ej! :D
    idę robić to ciasto, w tym momencie!
    napiszę Ci później jak mi wyszło :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyjęłam przed chwilką z piekarnika :D
      ta strucla jest mega!!
      troszkę pozmieniałam w tym przepisie, ale dynia z tofu w środku jest!
      spróbowałam na gorąco, pycha!! <3
      umieszczę później u siebie :))))

      Usuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...