środa, 5 września 2012

Hiszpańska zupa pomidorowa z czosnkowymi grzankami

Jest to zdecydowanie moja ulubiona zupa pomidorowa. Mam do niej wielki sentyment, bo za pierwszym razem gotowałam ją w bardzo dobrym towarzystwie.
Tak bardzo ją lubię, że nawet teraz, podczas pisania postu, podjadam ją, mimo że rozsądek (i żołądek) nakazywałby już przestać.

Z podanych niżej składników wyszły 4 porcje dla głodomorów lub 6 porcji dla "normalnych" ludzi. ;)



Składniki zupy:
1 cebula
3 ząbki czosnku
1 łyżka oliwy z oliwek
1 duża czerwona papryka
1/2 łyżeczki chilli w proszku
500g pomidorów
1 duża bagietka
1l bulionu warzywnego

Składniki grzanek:

1 mała bagietka
1 łyżka oliwy z oliwek
1 ząbek czosnku

W sporym garnku rozgrzej oliwę i podsmaż na niej poszatkowaną cebulę i zmiażdżony czosnek. Kiedy cebula zmięknie, dodaj chilli i zmiksowane ręcznym lub kielichowym blenderem pomidory i paprykę. Gotuj zupę na małym ogniu aż nieco zgęstnieje. Wtedy dorzuć pokrojoną w kostkę bagietkę, wlej bulion, zamieszaj i gotuj na małym ogniu przez około 10 minut. W tym czasie przygotuj grzanki. Pokrój małą bagietkę na kromki, posmaruj je oliwą i zmiażdżonym czosnkiem, ułóż na blaszce wyłożonej papierem i piecz przez kilka minut w 200 stopniach.

2 komentarze:

  1. Ze swiezych pomidorow, mniam... A teraz wlasnie sa najsmaczniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna zupka i takie własnie lubię najbardziej,ja zrobiłam właśnie ostrą meksykańską z ostrym sosem z Lidla,ale te pieczywko by się przydało.

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...