wtorek, 21 sierpnia 2012

Zapiekane kanapki z cukinią i papryką

Lubię kanapki, ale chyba mam trochę dość past, zwłaszcza że ostatnio hummus był regularnym gościem na moim talerzu. Żeby nieco urozmaicić rutynę, zrobiłam kanapki zapiekane, które były aromatyczne, chrupiące i dobre. :)
Kanapki nie muszą być nudne!

Składniki na 4-6 kanapek:
1 malutka cebula
1 ząbek czosnku
szczypta soli
szczypta pieprzu
mały kawałek cukinii
mały kawałek papryki
kilka listków świeżej bazylii
2 łyżeczki oliwy z oliwek
1 mały pomidor
4-6 kromek pełnoziarnistego chleba

Cebulę, czosnek bardzo drobno poszatkuj, posyp solą i pieprzem, zostaw na chwilę. Cukinię i paprykę pokrój w bardzo drobną kosteczkę, wymieszaj z cebulą, czosnkiem, pokrojoną bazylią i oliwą. Kromki chleba ułóż na blaszce wyłożonej papierem, na chleb nałóż po łyżce mieszanki warzyw, a na wierzch - po dwa plasterki pomidora. Kanapki wstaw na 15-20 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.

3 komentarze:

  1. Takie kanapki są zawsze najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy po tych 20 minutach w piekarniku chleb nie będzie zbyt mocno spieczony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to zależy od rodzaju chleba i grubości kromek, dlatego podaję przybliżony (15-20 minut) czas pieczenia. Moje kromki były, powiedzmy, normalnej grubości (czyli takie same, jakich użyłabym przy jedzeniu tradycyjnych kanapek), chleb był pełnoziarnisty z mnóstwem ziaren i po 20 minutach był mocno spieczony, bardzo chrupiący, ale na pewno nie spalony. Myślę, że do sprawy trzeba podejść z rozsądkiem i elastycznością i po prostu pilnować, żeby się chleb nie zamienił w węgiel. :)

      Usuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...