poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Pierogi z ciecierzycą i wędzonym tofu

Zgodnie z tradycją miało być coś, a przerodziło się w inne coś. Tak z wariacji na temat hummusu powstały fajne pierożki.


Składniki farszu:
1 szklanka suchej ciecierzycy
1 kostka (180g) tofu wędzonego
2 ząbki czosnku
5 łyżek tahini
sok z 1 cytryny
1/2 łyżeczki soli

Składniki ciasta:
300g mąki pełnoziarnistej
1 szklanka wrzątku
2 łyżki oliwy

Ciecierzycę zalej wodą i odstaw na noc. Rano ją ugotuj aż będzie miękka (60 minut). Wszystkie składniki farszu zmiksuj na gładką masę (będzie bardzo, bardzo gęsta). Składniki ciasta połącz i wyrób bardzo dokładnie. Gotowe ciasto rozwałkuj na cieniutki placek, wytnij szklanką kółka, na każde kółko połóż łyżeczkę farszu i ulep pierogi. Gotowe pierogi wrzuć na wrzątek i gotuj przez dwie minuty po ich wypłynięciu na powierzchnię. 

5 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam pierogów z cieciorką, jednak ją samą bardzo lubię. Ciekawy pomysł, który chyba w przyszłości wykorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam ostatnio przyjemność uczestniczyć w festiwalu pierogów :) Były tam naprawdę niespotkane smaki, ale takiego połączenia jeszcze nie miałam okazji próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. SKusiałabym się na te Twoje pierogi. Z pewnością kiedyś skorzystam z pomysłu na farsz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wooow. Kocham Vegespota właśnie za to, że pozwala mi łatwiej dotrzeć do takich fajowych blogów ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałem jeszcze okazji konsumować wędzonego tofu. Czy ktoś jest zorientowanu, czy ono jest wędzone, czy traktowane okstraktem dymu tak jak chyba większość wędzonek sprzedawanych w sieciówkach. Najlepiej to można przeczytac na konserwach rybnych o innych.

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...