niedziela, 12 sierpnia 2012

Kotlety z kaszy jaglanej

W ciągu ostatnich dwóch dób przemierzyłam autobusami i pociągami około 1100km, żeby posłuchać Sistars  w Gdańsku i Natu Kozmic Blues we Wrocławiu. Oba koncerty były rewelacyjne i naprawdę warto było prowadzić przez chwilę koczowniczy i bezdomniczy tryb życia, żeby posłuchać tych dóbr. 
Przy okazji pobytu we Wrocławiu odwiedziłam Bar Vega, w którym, razem z koleżanką, urządziłam degustację wszystkich podawanych tam wegańskich kotletów. Najbardziej przypadł mi do smaku kotlet z kaszy jaglanej, który natchnął mnie do zrobienia dziś własnych.


Składniki:
1/2 szklanki kaszy jaglanej
1 malutka cebula
1 łyżeczka oliwy z oliwek
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
sól i pieprz

Kaszę jaglaną przelej najpierw zimną, potem gorącą wodą, umieść ją w garnku, zalej szklanką wody, przykryj pokrywką i gotuj przez 15-20 minut na bardzo małym ogniu (nie mieszaj). W tym czasie na łyżeczce oliwy z oliwek podsmaż bardzo drobno pokrojoną cebulę. Cebulę i natkę pietruszki dodaj do ugotowanej kaszy, dopraw solą i pieprzem i dokładnie wymieszaj. Z masy uformuj kotlety i usmaż na złotawy kolor.


O rety, znowu kotlety!Organizator: quchniawege

11 komentarzy:

  1. Mega przepis;) muszę je zrobić w tym tygodniu!;)

    www.spalamykilogramy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. A bułka tarta nie jest potrzebna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest potrzebna. Wszystko ładnie się skleiło. Jeśli ktoś bardzo potrzebuje, może użyć bułki jako panierki, ale nie jest to konieczne. :)

      Usuń
  3. Piękne zdjęcia z Holandii, kiedy taki wegewybór będzie na co dzień dostępny u nas? :) Biała czekolada na mleku ryżowym mnie zaintrygowała.
    Ja z wypadu do Włoch przywiozłam pesto pistacjowe - vegan :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kotlety z kasz są przepyszne. A co do wyjazdów, to nie wątpię, że było warto :) Sama wybrałam się w ten weekend do Krakowa i bawiłam się rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. A na ile porcji jest powyższy przepis? ^^ Wierzę, że smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już Ci nie powiem, bo nie pamiętam. Wydaje mi się, że wyszło 6 kotletów, ale nie jestem pewna :)

      Usuń
  6. Mniam - właśnie widzę mój dzisiejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam dzisiaj, dokładnie wg przepisu.
    Bardzo szybkie i pyszne danie.
    Smakowało nawet mojej 14 letniej wegetariance:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj kupiłam kaszę jaglaną, więc dzisiaj biorę się do roboty. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam właśnie, ale kaszę miałam już ugotowaną na swój sposób i nie bardzo chciały się skleić. Będę robić kolejną partię z mąką kuku dla połączenia (gdyż kaszy mam masę) bo są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...