poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Ciasto drożdżowe ze śliwkami

Wczoraj się dowiedziałam, że ulubionymi owocami mojego taty są śliwki. Opowiadał, że kiedy był dzieciakiem, czy też młodzieńcem-licealistą, wchodził na śliwę i jadł jej owoce aż czuł, że jest od nich tak ciężki, że za chwilę spadnie. 
W moim wymarzonym sadzie będą więc śliwki dla taty. :)
Ciasto za to upiekłam dla mamy, która wraca dzisiaj z podróży.


Składniki na dużą blachę:
25g drożdży
1 szklanka wody
1 łyżka cukru trzcinowego
1 łyżka mąki pełnoziarnistej

1/3 szklanki cukru trzcinowego
3 łyżeczki cukru waniliowego
1/4 szklanki oleju
3 szklanki mąki pełnoziarnistej

1kg śliwek

Drożdże rozpuść w szklance ciepłej wody, dodaj łyżkę cukru trzcinowego i łyżkę mąki, zamieszaj i zostaw na 20 minut. W tym czasie w misce utrzyj resztę cukru, cukier waniliowy i olej. Dodaj przesianą mąkę i wyrośnięte drożdże. Wyrób ciasto, przełóż je na blaszkę wyłożoną papierem. Na wierzchu poukładaj śliwki pozbawione pestek. Nagrzej piekarnik do 180 stopni, wstaw ciasto i piecz przez 50 minut.

1 komentarz:

  1. Muszę z zazdrością przyznać, że te Twoje przepisy są zajefajne i tylko moja prkrastynacja mnie hamuje przed robieniem i konsumowaniem wszystkich po kolei. Z kolei wyobraźnia kulinarna podpowiada mi, że muszą być super smaczne. Coś z Twoich pomysłów skopiuję :).

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...