sobota, 21 lipca 2012

Sowa

Ostatnio nie miałam weny, nie chciało mi się gotować, więc jadłam to, co ugotowała mama. Na szczęście mama wie jak zrobić wegańskie żarcie i wychodzi jej to bardzo dobrze.
Dziś weny również nie było, a potem zjawić się musiała. 
Swoich dzieci nie mam i nie wiem, czy będę mieć, ale od czasu do czasu mam okazję zająć się cudzymi, co bardzo lubię. Zostało mi dziś rzucone wyzwanie przez siostrzeńca (lat 5), który koniecznie chciał, żebym mu zrobiła coś z książki kucharskiej, w której pokazane są pomysły na dziecięce balangi. Pomysły świetne, ale zabójcze: zamki z lodów i czekolady, Kubusie Puchatki z ciasta, Dumbo z dyni, statki pirackie z oliwkami zamiast dział i muffinki z ośmiornicami z cukru. 
Nic stamtąd nie było do zrobienia. Zwłaszcza przeze mnie.
Zaczęłam więc improwizować i wyszła mi sowa. Małe rączki mi pomagały, to znaczy zadawały sto miliardów pytań. Kiedy ubijałam kokosową śmietanę, małe rączki oglądały bajkę (a potem powiedziały, że bita śmietana to nam wysła supel). Na pytanie, czy sowy są smaczne, siostrzenica (lat 2) machnęła głową, że tak, a siostrzeniec (lat 5) powiedział, że atceptuje i ciocia zlób mi dludą.
Notkę tę piszę obwieszona dziećmi. Już się niecierpliwią, bo kto to widział nie bawić się z nimi przez 5 minut z rzędu?!
Lecę więc.

Składniki ciasta:
1/3 szklanki cukru trzcinowego
1 szklanka wody
1/3 szklanki oleju
2 szklanki mąki pełnoziarnistej
2 łyżeczki sody
2 łyżki kakao

Składniki bitej śmietany:
1 puszka mleka kokosowego
2 łyżki cukru trzcinowego
1 śmietan-fix

Sowa:
ananas w plastrach
brzoskwinia
banan
rodzynki

Najpierw najważniejsza kwestia: mleko kokosowe wstaw do lodówki na 1-2 dni. Próbowałam zrobić bitą śmietanę z nieschłodzonego mleka, ale, jak by to powiedzieć... Wybitnie nie wyszła.

W misce zmiksuj cukier, wodę i olej, następnie stopniowo dodawaj mąkę, sodę i kakao aż powstanie jednolita masa. Przełóż ją  na blaszkę wyłożoną papierem i wstaw na 25 minut do piekarnika nagrzanego do 190 stopni. Potem ciasto wystaw i wystudź.
W drugiej misce umieść gęstą część mleka kokosowego (podczas chłodzenia część gęsta od rzadkiej powinna się ładnie oddzielić) i cukier. Ubijaj aż cukier się rozpuści, następnie dodaj śmietan-fix i miksuj jeszcze przez chwilę. 
Brzoskwinię pokrój w półksiężyce, a banana - w plasterki.
Puszką po ananasach wytnij kółka z ciasta. Każde kółko posmaruj kokosową bitą śmietaną. Na każdym kawałku ciasta ułóż krążek ananasa, trzy brzoskwiniowe półksiężyce, dwa plasterki banana i dwie rodzynki.

3 komentarze:

  1. haha rozwaliła mnie ta sóweczka! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. bombowa! na pewno lepsza od cukrowych wymysłów i w smaku i w aspekcie zdrowotnym :D

    OdpowiedzUsuń
  3. też miałam tę książkę w dzieciństwie... i chyba nigdy niczego z niej nie zrobiłam...

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...