czwartek, 5 lipca 2012

Rocznicowy, jagodowy deser z tapioką

Dziś mija rok od mojego przejścia na weganizm.  Wiele się przez ten czas nauczyłam, zjadłam mnóstwo dobrych rzeczy i nadal żyję, wbrew zapowiedziom paru osób. Kilka tygodni temu postanowiłam, że z okazji rocznicy ugotuję coś specjalnego. Ten deser może jakiś wyszukany nie jest, ale okazjonalny - na pewno. 

Składniki:
1/2 szklanki tapioki
1/2 szklanki jagód
1 mały banan
1 szklanka mleka sojowego

Tapiokę wsyp do garnka, zalej 2 szklankami wody i gotuj przez 20-25 minut. Po tym czasie wyłącz gaz, przykryj garnek ściereczką i zostaw w spokoju na kolejne 15 minut. Jagody, banan i mleko sojowe zmiksuj. Dodaj do tapioki (kiedy ta odleży już swoje) i wymieszaj. Przełóż miksturę do szklanek, miseczek lub salaterek. Podawaj schłodzone i ozdobione owocami (na zdjęciu deser polany jest również odrobiną śmietanki ryżowej).

Coś słodkiego bez cukru i aspartamuOrganizator: quchniawege

TAPIOKA i jaOrganizator: quchniawege

9 komentarzy:

  1. Skąd wziąć tapiokę? Uwielbiam bubble tea, ale te słodkie syropy trochę mnie martwią, wolałabym robić własne wersje :P ale nigdy tego w sklepie nie widziałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam ją na evergreen.pl, pewnie jest w większości internetowych sklepów z wegańskim/ekologicznym/egzotycznym jedzeniem. W sklepie chyba też nigdy jej nie widziałam.

      Usuń
  2. Gratuluję :))
    Pysznie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak macie znajomych w UK to możecie ich o kupienie poprosić. Ja kupuje w każdym markecie ale ja mieszkam w Szkocji

    OdpowiedzUsuń
  4. ja tez mieszkam w Szkocji ;) wlasnie patrze na strone hipermarketu i jest :) karobu za to nie moge dostac :/ zrobie ten deserek napewno mmmniam .Aga

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamiast tapioki użyłam kaszy manny, którą zmiksowałam po ugotowaniu. Też pysznie i wegańsko.
    Serdecznie pozdrawiam
    vega

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny pomysł :) Polecam też wersję z kuskusem :)

      Usuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...