środa, 4 lipca 2012

Pełnoziarniste jagodzianki

Składniki:
1 szklanka mleka sojowego
30g drożdży
5 łyżek cukru trzcinowego
2 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
1 łyżka cukru waniliowego
szczypta soli
4 łyżki oleju
1 szklanka jagód

Mleko podgrzej, wymieszaj z drożdżami oraz łyżką cukru i zostaw do wyrośnięcia. W misce wymieszaj pozostały cukier, mąkę, cukier waniliowy i sól. Dodaj olej i wyrośnięte drożdże i ugnieć na jednolitą masę. Gdyby ciasto było zbyt rzadkie, dodaj trochę mąki (uważaj, żeby nie przesadzić, bo będzie za twarde). Zostaw je do wyrośnięcia na około 60 minut. Po tym czasie uformuj z ciasta rulon, pokrój go na równe kawałki, każdy z nich lekko rozpłaszcz, na środek nałóż łyżeczkę jagód, zwiń bułeczki i ułóż na blaszce wyłożonej papierem. Znów pozostaw je do wyrośnięcia, na 40-50 minut. Po tym czasie wstaw blaszkę do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz jagodzianki przez 20 minut.

3 komentarze:

  1. O, jakaś jagodziankowa moda, też wczoraj piekłam:)

    Twoje bardzo rumiane i pięknie wypieczone, moje bledziochy w porównaniu z nimi...

    OdpowiedzUsuń
  2. Też dziś robiłam jagodzianki, podoba mi się pomysł na pełnoziarniste :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...