poniedziałek, 9 lipca 2012

Pełnoziarniste, domowe bagietki

Ktoś na mnie kiedyś nakrzyczał (wzrokiem - a to jest groźniejsze niż wrzask!), bo zrobiłam bagietki z białej mąki. Pomyślałam wtedy, że no, cóż, ma rację. Przepis zatem nie trafił na bloga. Tym razem postanowiłam się zrehabilitować i oto efekt.


Składniki:
1/2 szklanki mleka sojowego
1/2 szklanki wody
15g drożdży
1 łyżeczka cukru trzcinowego
300-320g mąki pełnoziarnistej
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju

Mleko sojowe i wodę podgrzej, dodaj drożdże i cukier, wymieszaj i zostaw do wyrośnięcia. Po 10 minutach dodaj resztę składników, wyrób ciasto i zostaw na 60 minut, przykryte ściereczką. Po tym czasie podziel ciasto na 7-8 części, uformuj bagietki, ułóż na blaszce wyłożonej papierem i zostaw na kolejne 20 minut, po czym wstaw je do piekarnika nagrzanego do 250 stopni na 10 minut.

7 komentarzy:

  1. Ekstra! zapisuję kolejny przepis do wypróbowania. Zwolnij, bo nie nadążam :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzy mi się taka domowa bagietka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie je zmałpowałam :)
    Są przepyszne!
    Na drugi raz zrobię podwójną porcję.

    P.S. Przejrzałam Twojego bloga i bardzo mi po drodze z Twoim jedzeniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. hej! bagietki wyglądają super, a czy próbowałaś może robić bez mleka - z samej wody? myślisz,że wyszłyby? pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale zakładam, że wyszłyby. :)

      Usuń
  5. Pychota , własnie zajadam z smalcem wegańskim (pasta z fasoli ) .
    Pozdrawiam :) .

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...