niedziela, 1 lipca 2012

Orkiszowe spaghetti aglio e olio

Makaron orkiszowy rządzi. Dziś spróbowałam go po raz pierwszy i od pierwszego kęsa pokochałam (a potem się doedukowałam, że orkisz jest bardzo zdrowy).
Tradycyjne spaghetti aglio e olio podaje się z natką pietruszki, ale nie miałam, więc w ruch poszedł szpinak. Sos przyrządza się bardzo szybko, dlatego dobrze jest gotować go w tym samym czasie, co makaron.

Składniki:
150g makaronu orkiszowego
1 łyżka słonecznika
6 ząbków czosnku
1 łyżka oliwy z oliwek
garść świeżego szpinaku
szczypta soli

Makaron ugotuj w lekko osolonej wodzie. Na suchą patelnię wsyp słonecznik i podpraż go przez minutę. Dodaj pokrojony czosnek. Po chwili wlej oliwę z oliwek i uważaj, żeby czosnek się zarumienił, ale nie przypalił. Dodaj drobno pokrojony szpinak i szczyptę soli. Wymieszaj i duś na małym ogniu. Ugotowany makaron odcedź, przełóż na patelnię z sosem i dokładnie wymieszaj.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam.
    Ze szpinakiem też musiało być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie kupujesz makaron orkiszowy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat go dostałam od sklepu Melasa http://www.facebook.com/melasa.efc
      ale widziałam makaron orkiszowy w Almie, Piotrze i Pawle, nie wiem, czy nie ma go też w Tesco. Trzeba szukać. Warto!

      Usuń
  3. mniaaam! makaron ze szpinakiem zawsze górą! a orkiszowy to musi być cudo!

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...