wtorek, 3 lipca 2012

Estoński Kringel

O estońskim obwarzanku wiem tyle, że jest. I wiem o nim od dwóch dni. Przepis podrzuciła mi moja siostra, która chyba pokazała mi go ze względu na wygląd, który rzeczywiście jest spektakularny. Postanowiłam to efektowne ciasto zweganizować i spróbować zapleść. Nawet się udało (choć już mnie skręca na myśl o tym, że teraz muszę Wam prosto wytłumaczyć, jak to zrobiłam).

Składniki ciasta:
1/2 szklanki mleka sojowego
2 łyżki cukru trzcinowego
15g drożdży
2 szklanki mąki pełnoziarnistej
1 łyżka mąki kukurydzianej
5 łyżek wody
2 łyżki oleju

Składniki farszu:
4 łyżki oleju
4 łyżki cukru trzcinowego
2 łyżeczki cynamonu

Mleko sojowe podgrzej i wymieszaj z cukrem i drożdżami. Po 15 minutach dodaj resztę składników i zagnieć ciasto na jednolitą masę. W razie gdyby było za suche, dolej trochę wody. Odstaw je na 60 minut aż wyrośnie. Po tym czasie rozwałkuj je w prostokąt, na grubość 2-3 milimetrów. Wymieszaj składniki farszu i rozsmaruj go równomiernie na całej powierzchni ciasta. Zwiń je w ciasny rulon, po czym przetnij ten rulon wzdłuż, na dwie części. Bezpośrednio na blaszce, na której będziesz piec, zapleć warkocz w taki sposób, żeby paseczki powstałe przez przecięcie rulonu, były na wierzchu. Z warkocza uformuj okrąg (gdyby mój niezwykle czytelny opis był niezrozumiały, tutaj jest wersja obrazkowa). Nagrzej piekarnik do 200 stopni, wstaw ciasto i piecz je przez 25 minut. Kiedy ostygnie, możesz je posypać cukrem pudrem zmieszanym z cynamonem. Gdzieś czytałam też o możliwości polania go lukrem pomarańczowym, ale nie pytaj mnie jak ten lukier zrobić. ;)


Nieznana kuchnia świataOrganizator: Aniko

3 komentarze:

  1. Wygląda przesmakowicie! Gratulacje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny przepis, na Łotwie też mają podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odnośnie opisu - to nie jest warkocz, tylko zwykły skręt dwóch pasm. ;)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...