wtorek, 5 czerwca 2012

Koszyczki z truskawkami

W szkole, którą kiedyś skończyłam, a w której teraz pracuję, jest taki zwyczaj, że osoba zdająca egzamin ostatni z ostatnich, przygotowuje dla szanownej komisji coś umilającego obrady. Kiedy ja zdawałam ten egzamin kilka lat temu, komisja została uraczona ptysiami z kremem budyniowym, do którego przez przypadek wlało się trochę więcej wódki niż zwykle. Dziś sama jestem szanowną komisją, a zdającym jest weganin w potrzebie, toteż wymyśliłam coś, co umili obrady mnie i reszcie obradujących. Zdającemu życzę powodzenia i połamania guzików.
Przepis jest łatwy i składa się z dwóch składników. A jeśli coś jest łatwe i składa się z dwóch składników, niech chociaż na zdjęciu ładnie wygląda ;)

Składniki:
1 opakowanie wegańskiego ciasta francuskiego
kilkanaście niedużych truskawek
kilkanaście orzechów włoskich w łupinach

Ciasto francuskie pokrój na paseczki o szerokości około 5mm. Z paseczków zrób warkoczyki, owiń nimi orzechy włoskie (tak, żeby po upieczeniu dało się je wydłubać), upiecz w piekarniku nagrzanym do 200 stopni na złoty kolor (10-15 minut). Po upieczeniu wydłub orzechy, a na ich miejsce wciśnij świeże truskawki.

9 komentarzy:

  1. słodka ta szkolna tradycja..:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sezon truskawkowy w pełni, ich połączenie z ciastem francuskim to jak dla mnie strzał w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdecznie zapraszamy na castingi do nowego programu

    kulinarnego MasterChef w tvn

    W linku informacja o programie:

    http://www.tvn.pl/showbiz/kultowy-show-kulinarny-na-

    antenie-tvn-zglos-sie,47571,934.html


    Pozdrawiamy,

    Redakcja,
    MasterChef
    masterchef@tvn.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda ze u mnie w szkole nie bylo takiej tradycji na maturze :D

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...