poniedziałek, 11 czerwca 2012

Burgery z ciecierzycy

Przepisów na wegeburgery jest sporo, a ja postanowiłam zrobić własne. 
I mnie wzięły i pokonały. Ciecierzyca daje +8 do umiejętności magicznych, tofu +12 do ataku białkiem, domowy, pełnoziarnisty chleb +3 do zdrowego smaku (zawiera trzy klejnoty - słonecznik, dynię i siemię lniane - pół ekranu niebieskich literek), a sałata, pomidor i ogóry +2 do witalności. Nie miałam szans.
Diablo ryje mózg.

Składniki:
1 szklanka suchej ciecierzycy
1 cebula
1 ząbek czosnku
1/3 szklanki wody
1/3 kostki (60g) tofu wędzonego
2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
1/3 łyżeczki soli
1/3 łyżeczki pieprzu
bułka tarta
oliwa z oliwek

Ciecierzycę zalej wodą i zostaw na noc. Rano dolej trochę wody i gotuj przez 60 minut aż ciecierzyca będzie miękka. Wtedy ją odcedź i zostaw do ostygnięcia. Na patelnię wrzuć poszatkowaną cebulę i zmiażdżony czosnek, zalej 1/3 szklanki wody i duś na małym ogniu. Kiedy cebula będzie miękka, wyłącz gaz. Zmiksuj na bardzo gładką masę ciecierzycę, cebulę z czosnkiem (i wodą z duszenia), tofu, mąkę ziemniaczaną, sól i pieprz.  Masa ma być naprawdę gładka. Uformuj z niej kotlety, obtocz w bułce tartej i smaż na niewielkiej ilości oliwy z oliwek na złoty kolor. Gotowe burgery wsadź między kromki pełnoziarnistego chleba, dodaj plastry pomidora, ogórka, liście sałaty, keczup i co Ci się podoba. 

1 komentarz:

  1. http://www.tvn.pl/showbiz/kultowy-show-kulinarny-na-antenie-tvn-zglos-sie,47571,934.html


    Serdecznie zapraszamy na casting do nowego programu tvn MasterChef !

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...